28-10-2015، 11:55 PM
اپل اگرچه در بازار ایالات متحده درآمد بسیار بالایی دارد ولی چین، [که در دوره مالی گذشته مشخص شد دومین بازار سودآور برای اپل است]، به نوعی درآمدهای این شرکت را افزایش داده که می توان انتظار داشت در آینده ای نزدیک بدل به بزرگ ترین منبع درآمد برای آن شود.
اپل گزارش عملکرد خود از درآمدهایی که در سه ماهه چهارم سال مالی ۲۰۱۵ به دست آورده را منتشر کرد و در آن خواندید که بازار چین، درآمدی ۱۲.۵ میلیارد دلاری را برای این شرکت به همراه داشته است. درآمدی که در سال گذشته و بازه زمانی مشابه، به ۵.۷ میلیارد دلار می رسید و این یعنی یک جهش ۹۹ درصدی در کسب درآمد از کشور چین.
در سال گذشته، اپل آیفون ۶ و ۶ پلاس را ابتدا در آمریکا و چند کشور دیگر عرضه کرد که نام چین را نمی توانستید در میان آنها مشاهده کنید. امسال ولی همین شرکت ترتیبی داد که در ۲۵ سپتامبر، چین هم جز کشورهایی باشد که محصولات جدید را دریافت می کند.
به همین ترتیب بود که این شرکت قادر به فروش ۱۳ میلیون آیفون در اولین آخر هفته پس از موجود شدن این محصولات شد و توانست رکورد ۱۰ میلیونی سال گذشته را بشکند. رکوردی که شاید تصور نمی شد اهالی کوپرتینو بتواند با یک محصول سری «S» خود، آن را جا به جا نماید. این موارد همه نشانگر تاثیر بسزای چین بر درآمدهای اپل هستند.
تحلیلگران مدت های بسیاری است که هر سال عنوان می کنند اپل قادر نیست رکورد فروش آیفون را جا به جا کند. بالاترین میزان فروش این محصول از ایالات متحده و سپس از اروپا سرچشمه می گرفت ولی حالا اپراتورهای چینی، تلاش کرده اند تا تکنولوژی های تازه ای مانند LTE را توسعه دهند و اگرچه این فناوری اکنون صرفا در ۱۰ درصد چین پوشش داده شده، اما به سرعت در حال رشد است. همین تکنولوژی ها باعث شده اند تا کاربران این کشور علاقه بیشتری به محصولات اپل نشان دهند. همین موضوع یکی از دلایلی است که چین اکنون توانسته رتبه دوم سودآوری برای اپل را از آن خود کند.
از ابتدای سال مالی ۲۰۱۵ [که از ابتدای سه ماهه نهایی سال ۲۰۱۴ آغاز شده] تا کنون، اپل توانسته درآمدی بالغ بر ۵۸.۷ میلیارد دلار از چین کسب کند. در سال قبل تر، این میزان درآمد به ۲۹.۸ میلیارد دلار رسیده بود که به طور کلی شاهد جهش درآمدهای ۹۶ درصدی درآمدهای اپل از کشور یاد شده در سال اخیر هستیم.
در حال حاضر، صرفا نیمی از جمعیت کشور چین به شبکه اینترنت دسترسی مناسبی دارند و بر همین اساس، انتظار می رود که در آینده نیز این کشور بتواند با رشد تکنولوژی هایش، منبع درآمدی باشد برای با ارزش ترین برند جهان.
در این میان باید خاطر نشان کرد که هرچه اتکای اپل به کشور چین برای فروش آیفون بیشتر می شود، این شرکت بیشتر در معرض تاثیراتی که دولت چین می تواند بر محصولاتش داشته باشد قرار خواهد گرفت.
انتظار می رود که آمریکا، همچنان به عنوان برترین بازار اپل تا چند سال آینده به کار خود ادامه دهد اما رشد چین در این زمینه به حدی بالاست که عاقبت در این رقابت، یعنی سرازیر کردن پول های بیشتر به جیب سهام داران و خود اهالی کوپرتینو، پیروز خواهد شد.
اپل گزارش عملکرد خود از درآمدهایی که در سه ماهه چهارم سال مالی ۲۰۱۵ به دست آورده را منتشر کرد و در آن خواندید که بازار چین، درآمدی ۱۲.۵ میلیارد دلاری را برای این شرکت به همراه داشته است. درآمدی که در سال گذشته و بازه زمانی مشابه، به ۵.۷ میلیارد دلار می رسید و این یعنی یک جهش ۹۹ درصدی در کسب درآمد از کشور چین.
در سال گذشته، اپل آیفون ۶ و ۶ پلاس را ابتدا در آمریکا و چند کشور دیگر عرضه کرد که نام چین را نمی توانستید در میان آنها مشاهده کنید. امسال ولی همین شرکت ترتیبی داد که در ۲۵ سپتامبر، چین هم جز کشورهایی باشد که محصولات جدید را دریافت می کند.
به همین ترتیب بود که این شرکت قادر به فروش ۱۳ میلیون آیفون در اولین آخر هفته پس از موجود شدن این محصولات شد و توانست رکورد ۱۰ میلیونی سال گذشته را بشکند. رکوردی که شاید تصور نمی شد اهالی کوپرتینو بتواند با یک محصول سری «S» خود، آن را جا به جا نماید. این موارد همه نشانگر تاثیر بسزای چین بر درآمدهای اپل هستند.
تحلیلگران مدت های بسیاری است که هر سال عنوان می کنند اپل قادر نیست رکورد فروش آیفون را جا به جا کند. بالاترین میزان فروش این محصول از ایالات متحده و سپس از اروپا سرچشمه می گرفت ولی حالا اپراتورهای چینی، تلاش کرده اند تا تکنولوژی های تازه ای مانند LTE را توسعه دهند و اگرچه این فناوری اکنون صرفا در ۱۰ درصد چین پوشش داده شده، اما به سرعت در حال رشد است. همین تکنولوژی ها باعث شده اند تا کاربران این کشور علاقه بیشتری به محصولات اپل نشان دهند. همین موضوع یکی از دلایلی است که چین اکنون توانسته رتبه دوم سودآوری برای اپل را از آن خود کند.
از ابتدای سال مالی ۲۰۱۵ [که از ابتدای سه ماهه نهایی سال ۲۰۱۴ آغاز شده] تا کنون، اپل توانسته درآمدی بالغ بر ۵۸.۷ میلیارد دلار از چین کسب کند. در سال قبل تر، این میزان درآمد به ۲۹.۸ میلیارد دلار رسیده بود که به طور کلی شاهد جهش درآمدهای ۹۶ درصدی درآمدهای اپل از کشور یاد شده در سال اخیر هستیم.
در حال حاضر، صرفا نیمی از جمعیت کشور چین به شبکه اینترنت دسترسی مناسبی دارند و بر همین اساس، انتظار می رود که در آینده نیز این کشور بتواند با رشد تکنولوژی هایش، منبع درآمدی باشد برای با ارزش ترین برند جهان.
در این میان باید خاطر نشان کرد که هرچه اتکای اپل به کشور چین برای فروش آیفون بیشتر می شود، این شرکت بیشتر در معرض تاثیراتی که دولت چین می تواند بر محصولاتش داشته باشد قرار خواهد گرفت.
انتظار می رود که آمریکا، همچنان به عنوان برترین بازار اپل تا چند سال آینده به کار خود ادامه دهد اما رشد چین در این زمینه به حدی بالاست که عاقبت در این رقابت، یعنی سرازیر کردن پول های بیشتر به جیب سهام داران و خود اهالی کوپرتینو، پیروز خواهد شد.