28-10-2015، 03:50 PM
اپل در ماههای گذشته تبلت جدید ۱۲.۹ اینچی خود را معرفی کرد و انتظار میرود این تبلت از اواخر ماه جاری روانهی بازار شود. قیمت پایهی این دستگاه ۷۹۹ دلار است که با اضافه شدن قلم ۹۹ دلاری و صفحه کلید ۱۶۹ دلاری این رقم تقریبا به هزار دلار میرسد.
کارشناسان معتقد هستند که اپل با قیمت بالای ۱۰۰۰ دلاری نمیتواند توجه کسب و کارهایی که حال و روز خوبی نیز ندارند را به سمت محصول جدید خود جلب کند. این در حالی است که اپل آیپد پرو را مناسب کسب و کارها و رفع نیازهای آموزشی میداند.
به این دلیل اپل سفارش خود برای تولید آیپد پرو را به ۲.۵ میلیون عدد محدود کرده و اگر فروش در تعطیلات کریسمس کمتر از حد انتظار باشد، تعداد سفارش برای سهماههی اول سال ۲۰۱۶ را کاهش نیز خواهد داد. به علاوه معرفی سرفیس پرو ۴ که نسل جدید تبلت پرطرفدار سرفیس پرو ۳ به شمار میرود نیز به طور قطع بر فروش تبلت جدید اپل تاثیر منفی خواهد داشت.
آیپد پرو اپل دارای صفحه نمایش ۱۲.۹ اینچی با رزولوشن ۲۰۴۸ در ۲۷۳۲ پیکسلی است که به معنای تراکم پیکسلی ۲۶۵ پیکسل در هر اینچ است. به علاوه اپل این تبلت را به پردازندهی قدرتمند A9X و ۴ گیگابایت رم نیز مجهز کرده است.