از هر پیامک 200 تومانی که برای تیم ملی می دهید چقدر به والیبال می رسد؟
ورزش > والیبال - سامانه 3060 تشکیل شده تا کمکی باشد به تیم ملی والیبال ایران اما فکر می کنید از هر پیامکی که می زنید چقدر به والیبال ایران می رسد؟
مهدیه جباری - خبرگزاری خبرآنلاین:هر روز و در حین بازی های والیبال ، تشویق می شوید تا به سامانه پیامکی باشگاه هواداران والیبال پیامی بفرستید
و اینگونه در کمک به تیم ملی والیبال ایران سهمی داشته باشید. اما این حضور شما در باشگاه هواداران همین امروز چه عایدی برای تیم ملی والیبال دارد؟
این پرسشی است که با پرسش شما کاربران محترم خبرآنلاین در دستور کارمان قرار گرفت تا برایش پاسخی بیابیم .این پروژه که در طول مسابقات، از سوی
حسینی به عنوان مجری برنامه تبلیغ می شد را شیرازی مسئول پیشین پروژه تبلیغات محیطی فدراسیون فوتبال برگزار می کرد.
او که پیشتر 9090 را برای تیم ملی با کمک یکی از شرکت های وابسته به یکی از بانک های سرشناس خصوصی اجرا کرده بود. پروژه ای که منتقدان بسیاری داشت و
رسانه های ورزشی مدام می خواستند بدانند چقدر پول عاید تیم ملی فوتبال کرده است. طرحی که بی شک باید پول عظیمی به فدراسیون فوتبال می رساند و از خیلی
مشکلات مالی بی نیازشان می کرد اما در عمل این طور نشده بود. این بار این طرح داشت به صورت مستقل از سوی شیرازی برای والیبال انجام می شد و همین اتفاق
دغدغه ها را بیشتر می کرد. اینکه چه اتفاقی برای پول های مردم می افتد. برای همین بود که خبرآنلاین این پرسش را خیلی شفاف از مسئول پروژه پرسید. شیرازی
در این باره گفت: «استقبال از این پروژه خیلی خوب نبوده. چون تلویزیون خیلی خوب آن را تبلیغ نکرده است.
حالا هم که مد شده از پایتخت تا دردسرهای عظیم، همه یاد گرفتند باشگاه هواداران راه بیاندازند و این باعث شده مخاطب گیج شود و نداند
چه کاری را باید انجام بدهد!»
این عبارت های آشنا را او پیشتر برای تیم ملی فوتبال و طرح باشگاه هواداران تیم ملی هم به کار برده بود و این یعنی دوباره قرار نیست
عایدی زیادی برای والیبال داشته باشد؟؛ «آنجا هم اگر تلویزیون همکاری می کرد خیلی درآمدمان بیشتر می شد. الان هم خیلی نتوانستیم عضو بگیریم.»
او می نالد اما این طرح در طول مسابقه والیبال تبلیغ می شده، یعنی در بهترین زمان ممکن. چطور چنین طرحی در آن زمان مناسب
آن هم در طول مسابقات می توانسته عضو زیادی نگیرد؟ این ابهام را البته اینگونه جواب می دهد: «نشده دیگر آمارمان خیلی خوب نیست.
از یک طرف هم چون شرکت ایرانسل پای کار نیامد، مشکلات مان بیشتر شد.»
اما نحوه کم شدن پیامک ها چطور است؟ با هر ارسال پیامک اولیه، این پروسه به 3 پیامک ختم می شود که گروهی از کاربران خبرآنلاین می گفتند
با ارسال پیامک اول اگر نخواهی عضو شوی، 600 تومان از اعتبارت کسر می شود. شیرازی این گفته را رد می کند و می گوید:
«با ارسال پیامک اولیه یک جواب دریافت می کنید که این جواب به شما توضیح می دهد باشگاه چه خدماتی دارد.
برای تماشای هر بازی والیبال باید نزدیک 100 هزار تومان پول بلیت بدهید اما ین باشگاه غیر از جوایز کلی مزایا دارد و هر پیامکش 200 تومان است.
یعنی روزی 200 تومان و تا ته فصل مسابقات والیبال می شود نزدیک 70 هزار تومان، یعنی کمتر از پول یک مسابقه والیبال.
باز هم می گویم این طرح برای ایرانسلی ها نیست و فقط از همراه اولی ها عضو گیری می کند.
اگر همان ابتدا هم دستور لغو را بفرستید پولی از کسی کسر نمی شود.»
برای چنین طرحی باید 80 درصد به والیبال برسد و 20 درصد به اپراتور، این نوع بسته هایی است که معمولا پیشنهاد می شوند
اما آیا چنین اتفاقی در والیبال افتاده است؟ شیرازی می گوید: «نه این طور نیست. چیزی حدود 50 درصد از هر پیامک برای فدارسیون والیبال است.»
البته این پایان ماجرا نیست. از این 50 درصد کلی هزینه کم می شود چون: «به هر حال هزینه تبلیغات،
جوایز، کسورات مالیاتی و... هم از این پول می رود و باقی آن می شود سود خالص.» که البته از این سود خالص تازه
باید سود شیرازی و همکارانش هم کسر شود: «دقیقا!»
با این حساب چه پولی از هر پیامک 200 تومانی به والیبال می رسد؟ رقم شاید خیلی ناچیز باشد . شاید 30 درصد کل قیمت هر پیامک یا کمتر.
یعنی چیزی حدود 50 تومان از پولی که شما تمامش را به عشق والیبال می پردازید! و البته پاسخ اپراتور مجری طرح: «همان مبلغ ناچیز هم اگر پروژه
برای خودش عضو بگیرد، رقمی می شود!»
این شکاف بزرگی است که پروژه های اینچنینی برای کمک گرفتن از هواداران واقعی دارند. اینکه چرخه ای پرسود را برای دیگران ایجاد می کنند.
نه برای آنهایی که مردم برای شان پول می پردازند و باز هر بار باید والیبالیست ها یا فوتبالیست ها از بی پولی بنالند و دلگیر باشند.
مردم هم در این چالش بمانند که این همه پول کجا رفته است.