14-10-2015، 01:27 PM
دنیای وب این روزها دیگر به متن خلاصه نمی شود، تصاویر و ویدیوها نقشی بسیار پر رنگ در تجربه کاربری بازدید کننده از یک وب سایت ایفا می کنند و به همین دلیل، فیسبوک نیز اخیرا بحث نحوه پخش ویدیوها را کاملا جدی گرفته و باور دارد ویدیوها، بین ۱ الی ۲ سال آینده نقشی بسیار تعیین کننده در این پایگاه اینترنتی خواهند داشت.
امروز فیسبوک برنامه های خود برای استفاده از ویژگی های جدیدی را عنوان نموده که به وسیله آن، کاربران می توانند صرفا به ویدیوهای ارسالی از طرف دوستانشان و یا صفحه هایی که آنها را دنبال می کنند دسترسی داشته باشند. در این تب جدید فقط ویدیوها به نمایش کشیده می شوند و نه خبری از تصاویر هست و نه نوشته ها.
قابلیت مورد بحث، که در واقع در ظاهر یک «تب – زبانه» جدید رونمایی گردیده فعلا فقط در اپلیکیشن iOS این شبکه اجتماعی در دسترس است و مراحل آزمایش خود را می گذراند؛ به این معنی که اکنون صرفا کابران اندکی به آن دسترسی دارند.
جدا از تب جدید، فیسبوک تلاش کرده تا یافتن ویدیوهای مورد علاقه تان را برای شما آسان تر نماید. برای مثال پس از تماشای هر ویدیو، می توانید در بخش پایینی آن، ویدیوهای دیگر مشابه با آن را تماشا کنید؛ قابلیتی که مشخصا شما را یاد سرویس های YouTube خواهد انداخت.
همانگونه که گفتیم، این قابلیت های اکنون در اختیار برخی از کاربران iOS قرار گرفته و انتظار می رود به زودی در نسخه تحت وب این شبکه اجتماعی نیز مشاهده گردد. این در حالیست که گفته شده برای اندروید، هاب ویدیوها چند ماه دیگر از راه خواهد رسید. در صورتی که در زمان برخورد با ویدیو، امکان مشاهده یا وقت این کار را ندارید نیز فیسبوک کلید ذخیره را در اختیارتان قرار داده تا پس از ذخیره سازی اش در میان ویدیوهای مورد علاقه تان، هر زمان که وقت داشتید آن را تماشا کنید.
در ماه های گذشته شاهد رونمایی از «مقالات فوری» فیسبوک بودیم و اکنون این شبکه اجتماعی بار دیگر تصمیم گرفته تا با تلاشی جدید، نحوه تجربه کاربری بازدیدکنندگان از پایگاه اینترنتی اش را بهبود بخشد که البته باید نتیجه آن را بعدا و پس از فراگیر شدن این قابلیت برای همه کاربران مشاهده کرد.