مایکروسافت با معرفی سرفس بوک امید به پیشرفت ویندوز در فضای لپ تاپ ها را دوچندان کرد. این دستگاه ۱۵۰۰ دلاری، اگرچه بسیار گران قیمت است اما به همان میزان خاص، درخور توجه و بی نظیر است و ردموندی ها سعی دارند به هر شکلی که شده آن را در بازار موفق نگه دارند.
مایکروسافت با استفاده از ترفند تبلیغاتی کهنه ای که مورد استفاده تولیدکنندگان بسیاری قرار گرفته، سعی دارد تا فروش کامپیوترهایش را افزایش دهد. کاربران می توانند تا تاریخ ۲۰ اکتبر، با مراجعه به استورهای مایکروسافت، لپ تاپ های قدیمی خود را تحویل داده و روی لپ تاپ جدید خود، ۲۰۰ دلار تخفیف بگیرند.
اما اگر این کامپیوتر قدیمی یک مک بوک اپل باشد، مایکروسافت رقم تخفیف را تا ۳۰۰ دلار افزایش خواهد داد. کامپیوتر قدیمی ارائه شده باید حداکثر ۶ ساله باشد. حداقل سایز نمایشگر نیز ۱۱٫۶ اینچ اعلام شده که البته سالم بودن آن ملاک است. این طرح در آمریکا، بریتانیا، کانادا، هند، برزیل، فرانسه، آلمان و تایوان جریان دارد
این تاکتیک فروش شاید از سود عملیاتی مایکروسافت بکاهد اما میزان نقدینگی را بالا خواهد برد و به فروش بیشتر محصولات جدید کمک خواهد کرد، در همین حین مایکروسافت از قطعات به کار رفته در محصولات ارائه شده هم می تواند بهره وری داشته باشد.
مایکروسافت پیش از این نیز چنین ترفندی را برای جلب توجه کاربران برای خرید اکس باکس وان و سرفس پرو ۳ نیز به کار گرفته بود اما مسئله این است که با فروش محصولات در وبسایت های دست دوم فروشی می توان پول بیشتری نسبت به تخفیف ۳۰۰ و ۲۰۰ دلاری مایکروسافت به جیب زد