بالا

موبایل روز | DailyMobile.IR

وبسایت تخصصی موبایل و برنامه های اندرویدی

امتیاز موضوع:
  • 3 رای - 3.33 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

[-]
کلمات کلیدی
تولید گیر در اش،بیش متال نخست سالید۵،تنها را دو روز عرضه بازگرداند برابر های از هزینه

متال گیر سالید۵،تنها در روز نخست عرضه اش،بیش از دو برابر هزینه های تولید را بازگرداند
#1
[عکس: mgstpp_tgs_10_web-600x337.jpg]


بنابر آمار منتشر شده از سوی Adobe Digital Index، بازی متال گیر سالید ۵: فانتوم پین، در روز نخست عرضه ی خود، چیزی در حدود ۱۷۹ میلیون دلار در سراسر جهان فروخت. این رقم، بیش از دو برابر فروش باکس آفیس روز نخست فیلم بسیار محبوب Avengers: Age of Ultron است.
۱۷۹ میلیون دلار، از نرخ درآمد کونامی حکایت دارد، اما هم چنان مشخص نیست که این رقم فروش دیجیتالی بازی را نیز شامل می شود یا خیر. با این حال، با در نظر گیری این موضوع که بودجه ی ساخت «فانتوم پین» ۸۰ میلیون دلار بوده و بودجه ی «عصر آلتران» ۲۵۰ میلیون دلار، رقم قابل توجهی به شمار می رود

تامارا گفنی، یکی از تحلیل گران ادوبی معتقد است که «صنعت بازی، بسیار بزرگ تر از آن چیزی است که اکثر فروشندگان فکر می کنند». به عقیده ی وی، بازی ها در روز نخست عرضه ی خود، فروشی به مراتب بیش تر از فیلم ها دارند و فروش یکی از بازی های برتر امسال، با فاصله ای زیاد و نزدیک به دو برابر، پر فروش ترین فیلم تاریخ در روز نخست را پشت سر گذاشته است؛ یعنی قسمت دوم فیلم Harry Potter and the Deathly Hallows.



با تمام این تفاسیر، آینده ی کونامی در ساخت بازی های AAA مشخص نیست. از یک سو، گزارش ها هم چنان حاکی از آن هستند که این ناشر بزرگ دیگر علاقه ای به صنعت بازی های بزرگ ندارد و می خواهد سرنوشت خود را در حوزه ی گیمینگ موبایل دنبال کند. اما از سوی دیگر نیز، افراد مختلفی از کونامی، این اخبار را رد می کنند.

باید این مسئله را در نظر گرفت که مقایسه ی بازی ها و فیلم ها چندان درست نیست. برای مثال، بلیت سینمای فیلم ها، ۶۰ دلار قیمت ندارد. اما باید این را نیز در نظر گرفت که هزینه های ساخت بازی های ویدئویی بسیار کم تر است و در عوض، به سوددهی فوق العاده ای می رسد.


کونامی در چند وقت اخیر، هیچ بیانیه ی رسمی ای مبنی بر عدم توقف کامل ساخت بازی های بزرگ منتشر نکرده و هنوز نمی توان مطمئن بود که این شرکت قصد دارد چه اهدافی را دنبال کند. باید امیدوار بود که با در نظر گیری چنین گزارش هایی، مدیران کونامی دست از سماجت خود روی گیمینگ موبایل بردارند و بار دیگر به ساخت بازی های بزرگ مشغول شوند
پاسخ


 سپاس شده توسط AMIR-BAM ، saleh68


پرش به انجمن:


Code Center