موبایل روز

نسخه‌ی کامل: از ویروسی شدن کامپیوترتان از طریق یو اس بی درایوها جلوگیری کنید
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
یو اس بی درایوها امروزه نقش مهمی رو در زندگی افرادی که با کامپیوتر و انتقال اطلاعات سر و کار دارن بازی میکنه. سایز کوچک، وزن کم و قابلیت انتقال اطلاعات به مقدار بالا از ویژگی هایی است که این ابزارها رو هرچه بیشتر محبوب و پر کاربرد میکنه. با این وجود، این ابزارها مشکلاتی هم از جمله انتقال ویروسها، کرمها و تروجانها از یک کامپیوتر به کامپیوتر دیگه رو ایجاد میکنن.
این ابزارها ذاتا برای انتقال داده ها ساخته شدن اما اگه قرار باشه عفونت ها را منتقل کنن و ایجاد دردسر کنن، استفاده از اون ها بسیار سخت و پر ریسک میشه اما میشه با روشی که بهتون میگم بیشترین درصد انتقال این ویروسها از یو اس بی درایوها به کامپیوتر رو غیرفعال کرد و انتقال داده ای نسبتا امن تر با این ابزارها انجام داد.
جدا از اینکه باید همواره بر روی سیستم خودتون یک آنتی ویروس قدرتمند و آپدیت شده رو نصب شده داشته باشید، میتونید ویژگی اجرای خودکار (autorun) یو اس بی درایوها رو تو سیستم خودتون غیر فعال کنید. بیشتر ویروس هایی که از طریق  فلش مموری ها، کامپیوترها رو درگیر میکنن، از همین درگاه وارد اون میشن. برای غیر فعال کردن این اجرای خودکار مراحل زیر رو انجام بدید:

۱- بر روی منو Start کلیک کرده و سپس Run را انتخاب کنید.
۲- در کادر با عنوان open عبارت gpedit.msc را وارد کنید.

۳- صفحه ای با عنوان Group Policy باز میشود. از منو سمت چپ، گزینه Computer Configuration و سپس از بخش سمت راست با دوبل کلیک Administrative Templates و سپس System را باز کنید.

۴- در صفحه ظاهر شده پایین بیائید و گزینه Turn off Autoplay را دو بار کلیک کنید.

۵- در پنجره کوچک باز شده گزینه Enable و سپس از منو بازشو گزینه All drives را انتخاب نمائید. Cool.gif