موبایل روز

نسخه‌ی کامل: اجرای تمامی برنامه ها از طریق دستور Run در ویندوز
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
بسياري از نرم‌افزارها و برنامه‌هاي مختلف موجود در ويندوز رو میشه مستقيماً از طريق ابزار Run ويندوز اجرا کرد. به عنوان مثال براي دسترسي به نرم‌افزار Mozilla Firefox میشه عبارت firefox رو در Run وارد کرد. اما کليه نرم‌افزارها و برنامه‌هاي موجود در ويندوز چنين خاصيتي رو ندارن. در اين ترفند قصد دارم نحوه‌ي ايجاد دستورات سفارشي مخصوص Run جهت اجراي برنامه‌هاي مورد علاقه رو بهتون بگم. اين ترفند روی نسخه‌های ويندوز امکانپذیر هستش.

بدين منظور: 
در صورتي که Shortcut نرم‌افزار مورد نظر شما در صفحه‌ي دسکتاپ موجود است، کافي است ابتدا بر روي شورتکات آن در صفحه‌ي دسکتاپ راست کليک کرده و Copy را انتخاب کنيد.
اکنون در Computer به پوشه‌ي C:\Windows مراجعه کنيد.
سپس شورتکاتي که کپي کرده بوديد را در اين پوشه Paste کنيد.
حالا نام اين شورتکات، دستور شما جهت اجرا در Run خواهد بود. به عنوان مثال اگر نام شورتکات KMPlayer است، با وارد کردن KMPlayer در Run مي‌توانيد آن را اجرا کنيد. همچنين در صورت تمايل مي‌توانيد با راست کليک بر روي فايل شورتکات و انتخاب Rename، نام شورتکات (در اصل همان دستور) را تغيير دهيد.

اما در صورتي که شورتکات برنامه بر روي صفحه‌ي دسکتاپ موجود نيست، ابتدا در فضاي خالي از صفحه دسکتاپ راست کليک کرده و New > Shortcut را انتخاب کنيد.
در پنجره‌ي باز شده بر روي دکمه‌ي Browse کليک کنيد و فايل اجرايي برنامه‌ي مورد نظر خود را انتخاب کرده و OK کنيد.
پس از کليک بر روي دکمه‌ي Next، عنوان شورتکات که همان دستور است را وارد کنيد و روي دکمه‌ي Finish کليک کنيد.
اکنون بر روي اين شورتکات تازه ساخته شده راست کليک کرده و Cut را انتخاب کنيد. سپس به پوشه‌ي C:\Windows رفته و اين شورتکات را در آنجا Paste کنيد.
سپس مي‌توانيد نام اين شورتکات را در Run به عنوان يک دستور جهت اجراي برنامه وارد کنيد.

براي دسترسي به Run مي‌توانيد از کليدهاي ترکيبي Win+R استفاده کنيد.