موبایل روز

نسخه‌ی کامل: صنعت پی سی برای اثبات کاربردی بودن خود به اتحاد می رسد
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
اگر پی سی گیمرها را از جمع کلی علاقه مندان به پی سی حذف کنیم، تعداد اندکی از کاربران باقی می مانند که اکنون، استفاده از پی سی را به دیگر ابزارهای ترجیح می دهند. فروش کلی صعنت پی سی کاهش چشمگیری یافته و کاربران دیگر میلی به خرید کامپیوترها و سر هم بندی قطعات ندارند.

در حقیقت، علت فروش پایین، فرارسیدن موج جدیدی از وسایل کاربردی نظیر تبلت ها و تلفن های همراه با نمایشگرهای بزرگ است. با این وجود، لپ تاپ ها نیز موفق شده اند کاربران بسیاری را به سوی خود کشانند و خلا را تا حدی پر کنند. به طور مجموع، پی سی همانند گذشته دیگر برای عموم مردم کاربردی نیست اما توسعه دهندگان این صنعت نظری دیگر دارند.

طبق منابع خبری وبسایت Recode، شرکت های مایکروسافت، لنوو، HP، اینتل و Dell در تلاش برای تشکیل کمپین تبلیغاتی «پی سی چه کار می کند؟» هستند که بنای آن براساس ناتوان نشان دادن ابزارهای جدید به نسبت کامپیوترها است. گفته شده تبلیغات در چین و ایالات متحده و در حجمی عظیم پیگیری می شود، بنابراین اگر تا چند هفته دیگر سرتاسر اینترنت پر شد از تبلیغاتی که شما را به استفاده از پی سی ترغیب می کرد، تعجب نکنید.

پیش از این نیز کمپانی ها بسیار تلاش می کردند تا کاربران را در اکوسیستم پی سی نگه دارند، برای مثال تبلغی «من یک پی سی هستم» مایکروسافت در سال ۲۰۰۸ نشان می دهد این شرکت تا چه حد از بازار پی سی منفعت دارد. اما با این حال، اولین بار است که چند کمپانی بزرگ با یکدیگر تشکیل ائتلافی بزرگ داده و کمپینی گسترده راه می اندازند.