موبایل روز

نسخه‌ی کامل: گلکسی A5،A3 و A7 مدل 2016 رونمایی شد
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
[عکس: 02_15galaxy-a5-feature.jpg]

مدت زیادی است که خبرها و شایعاتی را در مورد نسل بعدی تلفن های هوشمند گلکسی A3، A5 و A7 می شنویم و امروز عاقبت سامسونگ به این شایعات خاتمه داده و از سه موبایل یاد شده به صورت رسمی پرده برداشته است.

تلفن های هوشمند مورد بحث از این پس نام گلکسی A3، A5 و A7 مدل ۲۰۱۶ را یدک می کشند و همگی آنها نسبت به نسل پیشین خود شامل ارتقاهایی قابل توجه گشته اند که از مهم ترین آنها می توان به بدنه ای شیشه ای و فلزی مشابه گلکسی اس ۶، حسگر اثر انگشت و دوربین دارای لرزشگیر اپتیکال اشاره کرد.

ناگفته نماند گلکسی A5 و A7 جدید یا همان ۲۰۱۶ بیشترین ارتقا را به خود دیده اند و در نمونه ای که با نام A3 عرضه می شود خبری از حسگر اثر انگشت و لرزشگیر اپتیکال نیست.


سایز صفحه نمایش Super AMOLED این محصولات از بزرگ به کوچک عبارت است از ۴.۷ اینچ، ۵.۲ اینچ و ۵.۵ اینچ. نمایشگر A3 رزولوشن HD‌ دارد و نمایشگرهای A5 و A7 از کیفیت تصویر تمام HD برخوردار هستند.

در هر سه دستگاه دوربینی ۱۳ مگاپیکسلی در بخش پشتی و دوربینی ۵ مگاپیکسلی (با گشودگی دهانه لنز F1.9) در بخش جلویی به کار بسته شده، تمامی آنها به ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی و درگاه کارت حافظه میکرو SD (با پشتیبانی از کارت های حداکثر ۱۲۸ گیگابایتی) تجهیز گشته اند و از فناوری ارتباطی LTE نیز پشتیبانی به عمل می آورند.


تلفن های هوشمند A5 و A7 قدرت خودشان را از یک چیپست هشت هسته ای ۱.۶ گیگاهرتزی می گیرند و A3 نیز بوسیله سیستم-روی-چیپی چهار هسته ای و ۱.۵ گیگاهرتزی قدرت بخشیده شده است. در موبایل مذکور ۱.۵ گیگابایت رم وجود دارد، به A5 دو گیگابایت حافظه ی رم تعلق یافته و سهم A7 از این حافظه سه گیگابایت بوده است.

دو موبایل مجهز به صفحه نمایش بزرگتر (A5 و A7) همانطور که در ابتدای مطلب اشاره شد از حسگر اثر انگشت بهره می برند و ضمناً از سرویس پرداخت موبایلی کمپانی سازنده شان موسوم به “Samsung Pay” نیز پشتیبانی به عمل می آورند.


یکی از نکات حائز اهمیت در مورد A5 و A7 باتری بزرگی است که در بدنه ی شان جای گرفته. در مدل های پیشین شاهد حضور یک باتری ۲۹۰۰ میلی آمپر ساعتی بودیم اما حالا کره ای ها پیلی ۳۳۰۰ میلی آمپر ساعتی را با دستاوردهای تازه شان همراه کرده اند؛ ضمناً هر دو موبایل از فناوری شارژ سریع بهره مند هستند.

در مورد A3 اوضاع قدری فرق می کند، این محصول به یک باتری ۲۳۰۰ میلی آمپر ساعتی قناعت کرده و خبری از شارژ سریع نیز در آن نیست. البته صفحه نمایش کوچک تر و رزولوشن پایین تر احتمالاً سبب خواهد شد همین باتری کارایی لازم را دارا باشد.


غافلگیری اصلی باز می گردد به لرزشگیر اپتیکال دوربین و استفاده از بدنه ای متشکل از ترکیب فلز و شیشه؛ دو مسئله ای که معمولاً در تلفن های میان رده رایج نیست. نباید از یاد برد نسل پیشین دارای بدنه ای یکپارچه و فلزی بودند اما حالا کره ای ها میان رده هایی را در اختیار کاربران شان گذاشته اند که از زبان طراحی پرچمداران کهکشانی شان پیروی می کنند.

گلکسی A3، A5 و A7 مدل ۲۰۱۶ از اواسط دسامبر و در رنگ های سفید، سیاه، طلایی و پینک گلد (صورتی-طلایی) در چین عرضه خواهند شد. پینک گلد ظاهراً نام رنگی است که سامسونگ برای اسمارت فون های جدیدش برگزیده و از نظر ظاهری شبیه رز گلدی است که در دیگر محصولات خصوصاً محصولات اهالی کوپرتینو شاهدش بوده ایم.
در رابطه با عرضه ی دستگاه ها در سایر بازارهای جهانی حرف خاصی به میان نیامده ولی به احتمال قوی این اتفاق در ژانویه سال آتی رخ خواهد داد.

[عکس: 02_15Galaxy-A3-A5-A7-2016-2.jpg]

[عکس: 02_15Galaxy-A3-A5-A7-2016-1.jpg]

[عکس: 02_15Galaxy-A3-A5-A7-2016.jpg]