موبایل روز

نسخه‌ی کامل: هک کردن کیف پول های کریپتو با بد افزار Echelon
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
بر اساس اخبار منتشر شده فایل‌های آلوده به بدافزاری که به Echelon شهرت داره در حال انتشار در گروه‌ها و چنل‌های تلگرامی است و منجر به هک شدن کیف پول‌های کریپتو می‌شود. قطعا تلگرام واکنش مناسب را خواهد داشت اما به طور کلی توصیه‌های زیر را رعایت کنید:

۱- حتما Auto Downloader تلگرام خودتون رو غیر فعال کنید. بعضی فایل‌ها بدون باز شدن و صرفا با دانلود روی گوشی هم می‌تونن خطرساز باشن. ضمن اینکه حجم اینترنت مصرفی‌تون هم با غیرفعال کردن Auto Downloader کاهش پیدا خواهد کرد.

۲- اگر‌ روی گوشی Wallet دارید به هیچ عنوان هر فایلی رو در تلگرام، واتس‌اپ و سایر سرویس‌ها مخصوصا در صورت دریافت از مخاطبین ناشناس یا گروه‌های عمومی دانلود و اجرا نکنید حتی اگر‌ یک فایل PDF ساده باشه.

۳- به طور کلی سعی کنید حجم بالایی از کریپتو رو در کیف پول‌های موبایل نگه‌داری نکنید. شما بعد از ایجاد کیف پول و انتقال موجودی به آن نیازی به فعال بودن کیف روی گوشی خودتون ندارید و می‌تونید با یادداشت کردن کلمات ریکاوری یا Seed یا کلیدهای خصوصی در جای امن و خارج از فضای دیجیتال، در هر زمانی که نیاز داشتید کیف رو مجددا نصب و import کنید. به جز مسائلی همچون هک، بحث احتمال سرقت گوشی هم اهمیت داره که این روزها متاسفانه به وفور اتفاق میفته.